Nowy Terminal dla Emirates SkyCargo na Międzynarodowym Lotnisku Al Maktoum w Dubaju

150x110

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego terminala cargo o powierzchni 700 000 m2

Warszawa - 23 lipca 2013 – Na Lotnisku Dubai World Central Al Maktoum rozpoczęła się budowa nowoczesnego terminalu oraz obiektów zaplecza dla Emirates SkyCargo. Otwarcie nowej bazy dla frachtowców planowane jest na maj 2014 roku. 

Emirates SkyCargo dysponuje obecnie flotą 10 frachtowców – ośmiu Boeingów 777F oraz dwóch Boeingów 747-400ERF. Wszystkie te maszyny przeniosą się z Międzynarodowego Lotniska w Dubaju do Międzynarodowego Portu Lotniczego Dubai World Central Al Maktoum. Dla cargo zostaną wprowadzone dedykowane usługi RFS pomiędzy tymi dwoma lotniskami, by utrzymać obecny czas transferu pomiędzy frachtowcami a flotą pasażerską i vice versa.

Oprócz terminala cargo powstanie też rozbudowana infrastruktura zaplecza, w tym 46 doków dla ciężarówek, 80 miejsc parkingowych dla ciężarówek i 12 miejsc dla samolotów na płycie postojowej bezpośrednio przed terminalem. Natomiast dodatkowe obiekty – wschodnie i zachodnie doki przeładunkowe – powstaną na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju.

Kontrakt przyznano firmie Amana Steel Buildings Contracting LLC, która już rozpoczęła budowę fundamentów terminala cargo. Pierwszy etap budowy ma zostać zakończony w grudniu 2013 roku. Kolejny etap będzie poświęcony na zamontowanie systemu handlingowego dla cargo oraz wyposażenie wnętrza terminala. Pierwsza jego część zostanie udostępniona dla Emirates SkyCargo z początkiem kwietnia przyszłego roku, a koniec prac przewidziano na połowę września.

“Planowane przeniesienie naszych operacji cargo z Międzynarodowego Lotniska w Dubaju do Międzynarodowego Portu Lotniczego Dubai World Central Al Maktoum to kolejny etap w planie ekspansji i rozwoju Emirates SkyCargo. Nowy terminal umożliwi nam dalszy dynamiczny rozwój i zwiększy oferowanie cargo, pozwalając nam osiągnąć długofalowe cele” – powiedział Nabil Sultan, Emirates Divisional Senior Vice President, Cargo.

“Budowa nowego terminala nie ma wpływu na nasze obecne operacje. Ściśle współpracujemy z Dubajskimi Portami Lotniczymi, by wkrótce zapewnić gładkie przejście naszych operacji cargo na nowy terminal. Zmiana nie dotyczy samolotów pasażerskich przewożących cargo. Te operacje cargo nadal będą odbywały się na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju” – dodał Nabil Sultan. 

Nowy terminal na początku będzie mógł przyjąć 700 000 ton cargo rocznie, lecz wraz z rozwojem SkyCargo jego pojemność będzie zwiększana. Terminal będzie wyposażony w większą przestrzeń do handlingu towarów łatwo psujących się, w tym w obszar dedykowany do przechowywania towarów farmaceutycznych. Dzięki temu SkyCargo dodatkowo zwiększy zdolność przewozu towarów wymagających przechowywania w niskich temperaturach.